Læringsmål.

Vi må huske at
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.

Problemstilling.

Hvordan tilpasse undervisningen på vg1 design og håndverk slik at elevene oppdager ulike læringsstiler?

Bloggarkiv

Følgere

torsdag 7. januar 2010

PostHeaderIcon Visuelt tankekart?

Blir det bedre med et tankekart i bilder? Dette tenker jeg som punkt nr 1 i diamanten s 83.



PUNKT NR 1

I den grønne boksen bør også målet med oppgaven komme frem, slik at elevene allerede da vet hva som er målet med oppgaven? Og vurderingskriterier? Hva blir vurdert? (felles forståelse for hva som skal bli vurdert, både for elever og veiledere)


Punkt nr 2.

Innledende øvelser. Som foreksempel kan være en workshop som presenterer de ulike læringstilene praktisk?

Jeg tenker at elevene kan få prøve/teste/bli kjent med de ulike læringstiler med enkle øvelser, for så å bestemme for hvilken måte de ønsker å jobbe videre med redesign innen sitt yrke.

PUNKT NR 3

Bør kanskje starte med en begrunnelse for valg av metode/arbeidsmåte?

etter det kan alle jobbe fritt med sin valgte arbeidsmåte/metode/læringstil.

PUNKT NR 4

Dokumentasjon , vurdering av egen læring?

4 kommentarer:

Bien sa...

Kan punkt 3 inneholde en presentasjon av ulike metoder elevene kan få velge i. Noen metoder til hver læringsstil?

Unknown sa...

Det er egentlig det jeg prøve å få frem på punkt 2...........he he
Jeg trenger mer øvelse i å ordlegge meg...

Hilsen Linetoppen

Bien sa...

Veldig bra dette her Gøril. Jeg forstår det bedre når det kommer mer visuelt kjenner jeg:)

Ella sa...

Det er godt å se dette her, kjempefint jobba. I punkt 3 kan vi kanskje sette opp konkrete måter å arbeide på under alle de 8 læringsstilene?

Legg inn en kommentar