Læringsmål.
Vi må huske at
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
Problemstilling.
Hvordan tilpasse undervisningen på vg1 design og håndverk slik at elevene oppdager ulike læringsstiler?
Bloggarkiv
-
▼
2010
(111)
-
▼
januar
(55)
- Glogster
- VØLS
- For god tid?
- Veiledning
- Undervisningsplan.
- Veiledning
- EvalueringVår egen læringsstil vil nok prege under...
- Gratulerer med dagen igår Ella!!!
- Hva ønsker vi å oppnå med verktøyet?
- Loggskjema
- Tankekart til intro av nytt tema/oppgave.
- Glogster
- Glogster
- Glogster
- Glogster
- Kartleggings kart.
- Endelig kommer mitt forslag.
- Glogster
- Spørsmål til konferansen.
- Tester av læringsstiler
- Glogster
- Glogster
- Stjerne.
- Hei Tankekartet jeg lurte på om vi kunne bruke ti...
- Spørsmål til Gitte:
- Vil bare si at dette var et godt møte:)
- Hvordan lærer vi best ved de forskjellige læringss...
- Kan dette visualisere punkt 1 i diamanten?
- Aspåsen skole.Sertifisert pedagog på læringsstiler...
- Problemstilling
- Svar fra Lektor Aksnes.
- Svar fra Eva 2.0
- Multiinstruksjonspakke?
- Læringsstiler
- netvibes
- Et tankekart laget mindmeister.
- litteraturliste
- Til forskning
- Visuelt tankekart?
- Læringstiler og ikt fra Utube
- Gratis nedlasting av tankekart
- Negativ tilbakemelding på "klasse 10b.
- Hei Fant noe i dag som jeg synes var interessant ...
- Noen tanker fra Kolbotn
- Fin visualisering
- Dagskonferanse vedr blanke ark
- Tradisjonsbestemt tenknig eller Innovativ tenkning??
- Tenke nytt, vær kreativ i undervisningen.
- MI`s undervisningsmetoder fra boka til t. Armstrong.
- Problemstillingen er sendt Gitte.Hvordan interesse...
- Foreløpig problemstilling
- Foredraget til Michael Wersh
- Morsom videosnutt: Den kreative prosessen.
- God morgen!
- Læringsstil - MI ( Multiple intelligences)
-
▼
januar
(55)
Følgere
søndag 10. januar 2010
Multiinstruksjonspakke?
I boka Mill vedr læringsstiler skriver de om hvordan vi kan utvikle undervisningsverktøy for å imøtekomme elevenes ulike læringsstiler. De snakker om noe som kalles for :
1. CAP- en aktivitetspakke med hovedsakelig mål og oppgaver der lærestoffet må hentes fra annet kildemateriell.
2.PLS - en programlæringssekvens, dvs at den inneholder selve lærestoffet som elevene skal arbeide trinnvis og målrettet med.
3. MIP - Multi sensory instructional package. En samling av stoff og materiell om et spesifikt emne.
For eksempler, se her
Dette gjelder barneskole og ungdomsskole, men vi kan gjøre det til vg 1.
For kartlegging av elevenes læringsstiler 10-15 år:
LSI - Learning styles inventory
Kan hentes på denne linken , men koster penger. Antar at skolene eller ppt kan ha prisavtaler. Jeg skal sjekke i min kommune.
For elever over 15 gjelder muligens testen for voksne
BE - building excellence. Denne finnes også på linken ovenfor.
Det sies at det er viktig for oss som lærere å vite at vår egen intelligensprofil påvirker hvordan vi planlegger undervisningen, setter opp arbeidsmåter, gjennomfører opplæringen og vurderer elevene. Samtidig kan det påvirke vårt syn på elevene. Derfor er det viktig for lærere å flytte fokus fra egen måte å lære på til hvordan elevene lærer....

Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Aktuelle blogger for oppgaven
-
Digitale flaterfor 6 år siden
Etiketter
- blogg (1)
- Didaktikk (3)
- For (1)
- Forskning (1)
- Forundersøkelse (1)
- innledende øvelser (1)
- Litteraturliste (1)
- Læringsstiler (2)
- Metoder i MI-undervisning (1)
- Problemstilling (1)
- skype (1)
- Skypemøte (1)
- undervisningsplan (1)
- Veiledning (2)
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar