Læringsmål.
Vi må huske at
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
Problemstilling.
Hvordan tilpasse undervisningen på vg1 design og håndverk slik at elevene oppdager ulike læringsstiler?
Bloggarkiv
-
▼
2010
(111)
-
▼
januar
(55)
- Glogster
- VØLS
- For god tid?
- Veiledning
- Undervisningsplan.
- Veiledning
- EvalueringVår egen læringsstil vil nok prege under...
- Gratulerer med dagen igår Ella!!!
- Hva ønsker vi å oppnå med verktøyet?
- Loggskjema
- Tankekart til intro av nytt tema/oppgave.
- Glogster
- Glogster
- Glogster
- Glogster
- Kartleggings kart.
- Endelig kommer mitt forslag.
- Glogster
- Spørsmål til konferansen.
- Tester av læringsstiler
- Glogster
- Glogster
- Stjerne.
- Hei Tankekartet jeg lurte på om vi kunne bruke ti...
- Spørsmål til Gitte:
- Vil bare si at dette var et godt møte:)
- Hvordan lærer vi best ved de forskjellige læringss...
- Kan dette visualisere punkt 1 i diamanten?
- Aspåsen skole.Sertifisert pedagog på læringsstiler...
- Problemstilling
- Svar fra Lektor Aksnes.
- Svar fra Eva 2.0
- Multiinstruksjonspakke?
- Læringsstiler
- netvibes
- Et tankekart laget mindmeister.
- litteraturliste
- Til forskning
- Visuelt tankekart?
- Læringstiler og ikt fra Utube
- Gratis nedlasting av tankekart
- Negativ tilbakemelding på "klasse 10b.
- Hei Fant noe i dag som jeg synes var interessant ...
- Noen tanker fra Kolbotn
- Fin visualisering
- Dagskonferanse vedr blanke ark
- Tradisjonsbestemt tenknig eller Innovativ tenkning??
- Tenke nytt, vær kreativ i undervisningen.
- MI`s undervisningsmetoder fra boka til t. Armstrong.
- Problemstillingen er sendt Gitte.Hvordan interesse...
- Foreløpig problemstilling
- Foredraget til Michael Wersh
- Morsom videosnutt: Den kreative prosessen.
- God morgen!
- Læringsstil - MI ( Multiple intelligences)
-
▼
januar
(55)
Følgere
mandag 11. januar 2010
Hvordan lærer vi best ved de forskjellige læringsstilene
Auditiv
Auditive personer liker å lære ved å lytte. Hvis du husker ca 75 % av innholdet i en 45 minutters forelesning, er du en auditiv type. Muntlig fortelling, paneldebatt og spørreleker er egnede aktiviteter for auditive.
Visuell
Visuelle personer husker best det de har lest og sett på bilder. De visuelle liker tegneserier, grafer, matriser, bilder, fotografier, film med mer.
Taktil
Taktile personer liker å ta og føle på ting. De foretrekker ofte pc. De taktile personer er ofte flinke med hendene. De liker forming, baking, tegning, ”mekking” med mer.
Kinestetisk
Kinestetiske personer liker å være i bevegelse når de lærer. De bruker kroppen aktivt som erfaringsmedium. Gymnastikk, ekskursjoner, drama og musikk er velegnet for kinestetikere.
http://www.vox.no/upload/6798/Dunns_l%C3%A6ringsstil.pdf
Auditiv
Auditive personer liker å lære ved å lytte. Hvis du husker ca 75 % av innholdet i en 45 minutters forelesning, er du en auditiv type. Muntlig fortelling, paneldebatt og spørreleker er egnede aktiviteter for auditive.
Visuell
Visuelle personer husker best det de har lest og sett på bilder. De visuelle liker tegneserier, grafer, matriser, bilder, fotografier, film med mer.
Taktil
Taktile personer liker å ta og føle på ting. De foretrekker ofte pc. De taktile personer er ofte flinke med hendene. De liker forming, baking, tegning, ”mekking” med mer.
Kinestetisk
Kinestetiske personer liker å være i bevegelse når de lærer. De bruker kroppen aktivt som erfaringsmedium. Gymnastikk, ekskursjoner, drama og musikk er velegnet for kinestetikere.
http://www.vox.no/upload/6798/Dunns_l%C3%A6ringsstil.pdf
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Aktuelle blogger for oppgaven
-
Digitale flaterfor 6 år siden
Etiketter
- blogg (1)
- Didaktikk (3)
- For (1)
- Forskning (1)
- Forundersøkelse (1)
- innledende øvelser (1)
- Litteraturliste (1)
- Læringsstiler (2)
- Metoder i MI-undervisning (1)
- Problemstilling (1)
- skype (1)
- Skypemøte (1)
- undervisningsplan (1)
- Veiledning (2)
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar