Læringsmål.
Vi må huske at
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
Problemstilling.
Hvordan tilpasse undervisningen på vg1 design og håndverk slik at elevene oppdager ulike læringsstiler?
Bloggarkiv
-
▼
2010
(111)
-
▼
januar
(55)
- Glogster
- VØLS
- For god tid?
- Veiledning
- Undervisningsplan.
- Veiledning
- EvalueringVår egen læringsstil vil nok prege under...
- Gratulerer med dagen igår Ella!!!
- Hva ønsker vi å oppnå med verktøyet?
- Loggskjema
- Tankekart til intro av nytt tema/oppgave.
- Glogster
- Glogster
- Glogster
- Glogster
- Kartleggings kart.
- Endelig kommer mitt forslag.
- Glogster
- Spørsmål til konferansen.
- Tester av læringsstiler
- Glogster
- Glogster
- Stjerne.
- Hei Tankekartet jeg lurte på om vi kunne bruke ti...
- Spørsmål til Gitte:
- Vil bare si at dette var et godt møte:)
- Hvordan lærer vi best ved de forskjellige læringss...
- Kan dette visualisere punkt 1 i diamanten?
- Aspåsen skole.Sertifisert pedagog på læringsstiler...
- Problemstilling
- Svar fra Lektor Aksnes.
- Svar fra Eva 2.0
- Multiinstruksjonspakke?
- Læringsstiler
- netvibes
- Et tankekart laget mindmeister.
- litteraturliste
- Til forskning
- Visuelt tankekart?
- Læringstiler og ikt fra Utube
- Gratis nedlasting av tankekart
- Negativ tilbakemelding på "klasse 10b.
- Hei Fant noe i dag som jeg synes var interessant ...
- Noen tanker fra Kolbotn
- Fin visualisering
- Dagskonferanse vedr blanke ark
- Tradisjonsbestemt tenknig eller Innovativ tenkning??
- Tenke nytt, vær kreativ i undervisningen.
- MI`s undervisningsmetoder fra boka til t. Armstrong.
- Problemstillingen er sendt Gitte.Hvordan interesse...
- Foreløpig problemstilling
- Foredraget til Michael Wersh
- Morsom videosnutt: Den kreative prosessen.
- God morgen!
- Læringsstil - MI ( Multiple intelligences)
-
▼
januar
(55)
Følgere
torsdag 7. januar 2010
Noen tanker fra Kolbotn
I våres leste jeg litt om en lærer ved Harward som skrev om hvilke ferdigheter morgendagens utøvere trenger av kompetanse. Han heter Tony Wagner. Han snakker om 7 ferdigheter:
1. Kritisk tenkning og problemløsing.
2. Samarbeid på tvers av nettverk og ledelse med innflytelse
3. Fleksibilitet og tilpasningsevne.
4. Initiativ og entreprenørskap.
5. Effektiv muntlig og skriftlig kommunikasjon
6. Kunnskaper i å analysere informasjon.
7. Nysgjerrighet og fantasi/ kreativitet.
2. Samarbeid på tvers av nettverk og ledelse med innflytelse
3. Fleksibilitet og tilpasningsevne.
4. Initiativ og entreprenørskap.
5. Effektiv muntlig og skriftlig kommunikasjon
6. Kunnskaper i å analysere informasjon.
7. Nysgjerrighet og fantasi/ kreativitet.
Mine spørsmål:
Er dette et mulig utgangspunkt for utvikling av pedagogisk arbeid?
Hvordan kan vi møte disse punktene gjennom undervisningen vår?
Hvis vi tar utgangspunkt i læringsstil og diamanten til Sund?
Kan det være at vi skulle lage det så åpent som Gøril foreslo? 10- 20 ord fra pensum eller det temaet de skal jobbe med mens vi er der...slik at elevene selv i samarbeid må finne ut av hva dette vil si, evt i forhold til deres kreative prosesser?
Hvis vi så stiller spørmål om hva de trenger å kunne for å kunne besvare spørsmål i forhold til disse ordene. Hva trenger de å kunne om dem i forhold til læreplanen?
-For deretter evt. å lage oppgaven sammen med elevene?
Michael Wesch har to punkter vedr læring på denne måten, der han sier at det er :
- Semantic - A word concept, or idea is not just meaningful for what it is but for how it relates, connects and contrasts with other words, concepts and ideas.( semantikk er vitenskapen om ordets betydning).
- Personal - A person finds their own meaning and significants (their identity) not just in who they are but in how they relate, connect and contrast with other people.
Han sier videre at disse to pkt er uadskillelige og har en gjensidig avhengighet.
Tema kan også f.eks være redesign og elevene kan velge yrke etter interesse.
Kan læringsstilen komme inn som introduksjon til prosjektet?
Er det lurt å se i læreboka for vg1 og på læreplanen?
Som ramme for utviklingsarbeid fikk vi en mal av Ann Lisa i fjor. Den var veldig informativ. Kunne vi kanskje bruke den?
Bien

Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Aktuelle blogger for oppgaven
-
Digitale flaterfor 6 år siden
Etiketter
- blogg (1)
- Didaktikk (3)
- For (1)
- Forskning (1)
- Forundersøkelse (1)
- innledende øvelser (1)
- Litteraturliste (1)
- Læringsstiler (2)
- Metoder i MI-undervisning (1)
- Problemstilling (1)
- skype (1)
- Skypemøte (1)
- undervisningsplan (1)
- Veiledning (2)
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar