Læringsmål.

Vi må huske at
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.

Problemstilling.

Hvordan tilpasse undervisningen på vg1 design og håndverk slik at elevene oppdager ulike læringsstiler?

Bloggarkiv

Følgere

søndag 3. januar 2010

PostHeaderIcon Læringsstil - MI ( Multiple intelligences)

Hei alle sammen:)
Godt nytt år!

Jeg har tillatt meg å sende en forespørsel om pris til dagskonferansen om læringsstiler i Oslo 20.januar.
-Og i tillegg spurt om vi kan få til en samtale i forhold til oppgaven vår. Håper på positiv tilbakemelding. Tenker jeg melder meg på uansett prisen. Hva med dere andre?
(Fristen er 8.januar.)

Jeg har funnet en bok av to av lærerne med faglig ansvar i forhold til blanke ark. (2006, Bunting/Scharning Lund). Et prosjektarbeid kalt MILL. Her har de visualisert læringsstilene og oppgaver i forhold til hverandre. Klarer vi å tenke diamanten inn i det didaktiske? Jeg ser i hvertfall at det går godt i forhold til hverandre slik at vi både kan interessedifferensiere og indiviualisere. Legger ved 2 eksempler fra boka. Disse må selvfølgelig lages på en slik måte at de passer på vg1.... Kan vi kanskje lage undervisningsplan, veil.dok og oppgave ved å visualisere på denne måten? Vi må selvfølgelig også tenke på både diamanten til Sund og Maksvissk eller...
Hilsen Bien :D




2 kommentarer:

Unknown sa...

Dette syns jeg virker spennende.Tror det kan være bra å ha en "modell" og jobbe utifra. Jeg har også veldig lyst å gå på "blanke ark"
Se ut som jeg får billige billetter, så da reiser jeg frem og tilbake samme dag.

Unknown sa...

Så bra dere har hodet med dere etter en lang ferie! =) Skal få tak i boka Britt snakker om.

Legg inn en kommentar