Læringsmål.
Vi må huske at
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
Problemstilling.
Hvordan tilpasse undervisningen på vg1 design og håndverk slik at elevene oppdager ulike læringsstiler?
Bloggarkiv
-
▼
2010
(111)
-
▼
januar
(55)
- Glogster
- VØLS
- For god tid?
- Veiledning
- Undervisningsplan.
- Veiledning
- EvalueringVår egen læringsstil vil nok prege under...
- Gratulerer med dagen igår Ella!!!
- Hva ønsker vi å oppnå med verktøyet?
- Loggskjema
- Tankekart til intro av nytt tema/oppgave.
- Glogster
- Glogster
- Glogster
- Glogster
- Kartleggings kart.
- Endelig kommer mitt forslag.
- Glogster
- Spørsmål til konferansen.
- Tester av læringsstiler
- Glogster
- Glogster
- Stjerne.
- Hei Tankekartet jeg lurte på om vi kunne bruke ti...
- Spørsmål til Gitte:
- Vil bare si at dette var et godt møte:)
- Hvordan lærer vi best ved de forskjellige læringss...
- Kan dette visualisere punkt 1 i diamanten?
- Aspåsen skole.Sertifisert pedagog på læringsstiler...
- Problemstilling
- Svar fra Lektor Aksnes.
- Svar fra Eva 2.0
- Multiinstruksjonspakke?
- Læringsstiler
- netvibes
- Et tankekart laget mindmeister.
- litteraturliste
- Til forskning
- Visuelt tankekart?
- Læringstiler og ikt fra Utube
- Gratis nedlasting av tankekart
- Negativ tilbakemelding på "klasse 10b.
- Hei Fant noe i dag som jeg synes var interessant ...
- Noen tanker fra Kolbotn
- Fin visualisering
- Dagskonferanse vedr blanke ark
- Tradisjonsbestemt tenknig eller Innovativ tenkning??
- Tenke nytt, vær kreativ i undervisningen.
- MI`s undervisningsmetoder fra boka til t. Armstrong.
- Problemstillingen er sendt Gitte.Hvordan interesse...
- Foreløpig problemstilling
- Foredraget til Michael Wersh
- Morsom videosnutt: Den kreative prosessen.
- God morgen!
- Læringsstil - MI ( Multiple intelligences)
-
▼
januar
(55)
Følgere
fredag 8. januar 2010
litteraturliste
Andersen E.S. & Schwencke E. (2001) Prosjektarbeid en veiledning for studenter. NKI Forlaget
Armstrong Thomas(2000) Mange intelligenser i klasserommet, Abstrakt forlag
Bunting Mette og Lund Toril Scharning(2006), MILL - Mange intelligenser, læringsstiler, læringsstrategier - På vei mot tilpasset opplæring, Pedlex
Jensen Ruth(2004) Å mestre mangfoldet, Damm
Jacobsen Dag Ingvar(2.utg 2005), Hvordan gjennomføre undersøkelser?, Høgskoleforlaget
Kversøy Skogly Kjartan(2005) Etikk-en praktisk vinkling, Fagbokforlaget
Nilsen Sigmund Egil og Sund Haaland Grete(2008) Læring gjennom praksis, Pedlex
Svanberg Ray og Wille Hans Petter(2009) La stå! Læring-på veien mot den profesjonelle lærer, Gyldendal Akademisk
Rognsaa A. (2000). Prosjektoppgaven. Krav til utforming. Universitetsforlaget.
Radnor Hillary(2005), At forske i pedagogisk praksis, Forlaget Klim
Repstad Kari og Tallaksen Inger Margrethe( 2006), Variert undervisning - mer læring, Fagbokforlaget Ulvehøj Georg(2008), Våre ti intelligenser, Fagbokforlaget
nettsider
st.meld. 30 (2003-2004) (13.04.2010)
Prinsipper for opplæringa i kunnskapsløftet (13.04.2010)
Den generelle delen av læreplanen (13.04.2010)
Læreplan design og håndverk (13.04.2010)
Strandkleiv og Lindbäck (2005) (13.04.2010)
Armstrong Thomas(2000) Mange intelligenser i klasserommet, Abstrakt forlag
Bunting Mette og Lund Toril Scharning(2006), MILL - Mange intelligenser, læringsstiler, læringsstrategier - På vei mot tilpasset opplæring, Pedlex
Bunting Mette, Skogen Kjell, Tjora Håvard. (2009) Råd og tips for foreldre med barn i skolen,Høgskoleforlaget
Bø Inge og Helle Lars(2002) Pedagogisk ordbok, Universitetsforlaget
Duun Rita og Griggs Shirley, red.(2004), Læringsstiler - Grunnbok i Duun og Duuns læringsstilmodell, Universitetsforlaget
Elstad E. (2006) Læringsstrategier. Søkelys på lærernes praksis, Universitetsforlaget
Gardner Howard(2004), Sådan tænker børn-sådan lærer de, Gyldendal
Hartviksen Marit og Kversøy Skogly Kjartan(2008) Samarbeid og konflikt-to sider av samme sak, Fagbokforlaget
Hiim Hilde og Hippe Else(2001) Undervisningsplanlegging for yrkeslærere, Gyldendal Akademisk
Hiim Hilde og Hippe Else(2001) Å utdanne profesjonelle yrkesutøvere, Gyldendal Akademisk
Imsen Gunn (2005) Elevens verden, Universitetsforlaget
Imsen Gunn (2006) Lærerens verden, Universitetsforlaget
Jensen Ruth(2004) Å mestre mangfoldet, Damm
Jacobsen Dag Ingvar(2.utg 2005), Hvordan gjennomføre undersøkelser?, Høgskoleforlaget
Kversøy Skogly Kjartan(2005) Etikk-en praktisk vinkling, Fagbokforlaget
Nilsen Sigmund Egil og Sund Haaland Grete(2008) Læring gjennom praksis, Pedlex
Svanberg Ray og Wille Hans Petter(2009) La stå! Læring-på veien mot den profesjonelle lærer, Gyldendal Akademisk
Rognsaa A. (2000). Prosjektoppgaven. Krav til utforming. Universitetsforlaget.
Radnor Hillary(2005), At forske i pedagogisk praksis, Forlaget Klim
Repstad Kari og Tallaksen Inger Margrethe( 2006), Variert undervisning - mer læring, Fagbokforlaget Ulvehøj Georg(2008), Våre ti intelligenser, Fagbokforlaget
nettsider
st.meld. 30 (2003-2004) (13.04.2010)
Prinsipper for opplæringa i kunnskapsløftet (13.04.2010)
Den generelle delen av læreplanen (13.04.2010)
Læreplan design og håndverk (13.04.2010)
Strandkleiv og Lindbäck (2005) (13.04.2010)

Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Aktuelle blogger for oppgaven
-
Digitale flaterfor 6 år siden
Etiketter
- blogg (1)
- Didaktikk (3)
- For (1)
- Forskning (1)
- Forundersøkelse (1)
- innledende øvelser (1)
- Litteraturliste (1)
- Læringsstiler (2)
- Metoder i MI-undervisning (1)
- Problemstilling (1)
- skype (1)
- Skypemøte (1)
- undervisningsplan (1)
- Veiledning (2)
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar