vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
-
▼
2010
(111)
-
▼
januar
(55)
- Glogster
- VØLS
- For god tid?
- Veiledning
- Undervisningsplan.
- Veiledning
- EvalueringVår egen læringsstil vil nok prege under...
- Gratulerer med dagen igår Ella!!!
- Hva ønsker vi å oppnå med verktøyet?
- Loggskjema
- Tankekart til intro av nytt tema/oppgave.
- Glogster
- Glogster
- Glogster
- Glogster
- Kartleggings kart.
- Endelig kommer mitt forslag.
- Glogster
- Spørsmål til konferansen.
- Tester av læringsstiler
- Glogster
- Glogster
- Stjerne.
- Hei Tankekartet jeg lurte på om vi kunne bruke ti...
- Spørsmål til Gitte:
- Vil bare si at dette var et godt møte:)
- Hvordan lærer vi best ved de forskjellige læringss...
- Kan dette visualisere punkt 1 i diamanten?
- Aspåsen skole.Sertifisert pedagog på læringsstiler...
- Problemstilling
- Svar fra Lektor Aksnes.
- Svar fra Eva 2.0
- Multiinstruksjonspakke?
- Læringsstiler
- netvibes
- Et tankekart laget mindmeister.
- litteraturliste
- Til forskning
- Visuelt tankekart?
- Læringstiler og ikt fra Utube
- Gratis nedlasting av tankekart
- Negativ tilbakemelding på "klasse 10b.
- Hei Fant noe i dag som jeg synes var interessant ...
- Noen tanker fra Kolbotn
- Fin visualisering
- Dagskonferanse vedr blanke ark
- Tradisjonsbestemt tenknig eller Innovativ tenkning??
- Tenke nytt, vær kreativ i undervisningen.
- MI`s undervisningsmetoder fra boka til t. Armstrong.
- Problemstillingen er sendt Gitte.Hvordan interesse...
- Foreløpig problemstilling
- Foredraget til Michael Wersh
- Morsom videosnutt: Den kreative prosessen.
- God morgen!
- Læringsstil - MI ( Multiple intelligences)
-
▼
januar
(55)
Hva ønsker vi å oppnå med verktøyet?
Mange elever på vg1 design og håndverk kan være teoretisk svake og lite motiverte til læring. De kommer til videregående med et dårlig forhold til skole og liten interesse til å lære. Relevansen i opplæringen til yrket de kanskje ønsker å lære har ikke hatt fokus på vg1. Dette har økt frafallet på vdg.
Hvis vi tar utgangspunkt i de 8 intelligensene, læringstilene og diamantmodellen til Sund. Vil vi da kunne individualisere og interessedifferensiere undervisningen så elevene tar større ansvar for egen læring? Vil det øke elevenes motivasjon og minske frafall fra videregående fordi de gis mulighet til å ta egne valg? Vil det minske behovet for Individuelle opplæringsplaner? Hva må vi i tilfelle gjøre ekstra i forhold til elever med særskilte behov?
Howard Gardner(Bunting, Skogen, Tjora, 2009) mente det var for snevert å definere intelligens som en enkeltstående, statisk evne hvert menneske har i stor eller liten grad. Han ville se utover det de eksisterende IQ- testene målte for å se et menneskes potensial. Gjennom å bruke MI kan vi vise elevene at det er mange måter å være intelligent på.
Alle mennesker har noen sterke egenskaper. Ved å ha fokus på disse vil vi kunne gi anerkjennelse for individuelle evner og anlegg og vise at det er rom for at vi er forskjellige. Vil dette kunne bidra til at elevene får økt selvbilde og ønsker å lære?-
Digitale flaterfor 6 år siden
- blogg (1)
- Didaktikk (3)
- For (1)
- Forskning (1)
- Forundersøkelse (1)
- innledende øvelser (1)
- Litteraturliste (1)
- Læringsstiler (2)
- Metoder i MI-undervisning (1)
- Problemstilling (1)
- skype (1)
- Skypemøte (1)
- undervisningsplan (1)
- Veiledning (2)
0 kommentarer:
Legg inn en kommentar