Læringsmål.
Vi må huske at
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.
Problemstilling.
Hvordan tilpasse undervisningen på vg1 design og håndverk slik at elevene oppdager ulike læringsstiler?
Relevante linker
Bloggarkiv
-
▼
2010
(111)
-
▼
februar
(19)
- Fokus fra ped.praksis
- Veiledning
- Skypemøte onsdag 24. februar kl 14.00
- Kartlegging på Thor Heyerdahl i Larvik.
- Kartlegging på Kalnes
- skypemøte søndag kl 20.30?
- veiledning
- Kartlegging Rud vgs
- Hei.
- BEKLAGER !!!
- Kartlegging
- Skypemøte onsdag kl 20.00
- Skypemøte søndag kl 20.30?
- HeiHar gjort om litt på problemstillingen. Har byt...
- Framdrifsplan
- Nytt skypemøte
- Skypemøte på mandag.
- Innledende øvelser.
- Min link til glogster
-
▼
februar
(19)
Følgere
lørdag 20. februar 2010
veiledning
03:07 | Lagt inn av
Bien |
Rediger innlegg
Hei alle på gruppa!
Har sendt mail til fargestifter og Lene som vi snakket med på dagskonferansen sånn som vi snakket om å gjøre. Håper vi får tilbakemelding på det vi har gjort. Sendte også en kopi til deg Gitte:)
Dette stod i mailen:
(- og Gitte, gjerne noen kommentarer fra deg også på spm vi stiller.
Du har også fått kopi av mailen på hiak mail. Der er det også et vedlegg slik at du har noe å se på i forhold til det vi spør om).
Takk for sist og for powerpoint presentasjonene deres.
Vi har brukt Mill boka masse:)
Ser det er mye fokus på læringsstiler og blanke ark i media for tiden og dere har sikkert mye å gjøre alle sammen.
Vi håper dere likevel kan ta dere tid til å se på det vi har gjort av forarbeid med veiledningsdokument på det vi skal gjøre i pedagogisk praksis.
Vi har fokus på å forske på egen praksis.
Problemstillingen er for tiden : Hvordan tilpasse undervisningen på vg1 design og håndverk slik at elevene oppdager ulike læringsstiler?
Vi er litt forvirret på øvelsene i introduksjonen av læringsstilene. Kanskje de skulle være mere yrkesforankret eller knyttet direkte til tema for oppgaven?
Det føles litt unaturlig å ikke komme med øvelser som henger sammen med oppgaven og yrkene.
Hvordan kan vi evt få de til å forstå hvordan de selv kan bruke sine sterke sider for å lære mer i forhold til sitt valgte yrke gjennom disse øvelsene?
Vi har brukt tre kartleggings verktøy blanke ark, styrkenotat og vøl, samtidig som vi selv har forsøkt å observere elevene.
På hvilken måte er det best å analysere dette arbeide for å klare å tilpasse undervisningen til elevene, så de forstår hvordan de kan bruke sine sterke sider i oppgaven som kommer til slutt?
Etiketter:
Veiledning
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Aktuelle blogger for oppgaven
-
Børster støvet av bloggenfor 4 år siden
Etiketter
- blogg (1)
- Didaktikk (3)
- For (1)
- Forskning (1)
- Forundersøkelse (1)
- innledende øvelser (1)
- Litteraturliste (1)
- Læringsstiler (2)
- Metoder i MI-undervisning (1)
- Problemstilling (1)
- skype (1)
- Skypemøte (1)
- undervisningsplan (1)
- Veiledning (2)
1 kommentarer:
Det blir spennende å høre hva svaret blir. Kanskje vi får noen konkrete tips? Bra jobba Britt.
Legg inn en kommentar