Læringsmål.

Vi må huske at
vi alle skal ha tre
individuelle
læringsmål hver.

Problemstilling.

Hvordan tilpasse undervisningen på vg1 design og håndverk slik at elevene oppdager ulike læringsstiler?

Følgere

torsdag 4. februar 2010

PostHeaderIcon Innledende øvelser.

Skriver ned en grovskisse fra det vi snakket om idag på skolen:



Innledende øvelser.



Pedagogisk sol.



Hva er trender og moter?
Hvor ser vi trender og moter?

Gruppearbeid.


Del klassen inn i grupper.
Hver gruppe får tildelt et tiår.
Hver gruppe lager et bilde/plakat/collage med bilder fra tiåret.
Analyser bilde.
Hva er kjennetegn for tiåret?
Se på foreksempel: frisyrer, mote, arkitektur, interiør.


Tegn former.


Se på bilde og la deg inspirere til å tegne former.
Etter en stund sendes tegningen videre rundt bordet til neste elev, neste elev tegner videre.

Uformell utstilling.


Vi ser på kjennetegn for tiåret i felleskap, for dialog og drøfting.

(Når vi er kommet her, bør vi kanskje gjenta hva de skal gjøre, hva som er målet.
Og snakke om læringstilene en gang til ? )

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar